次ぎはラスベガス

今だGPの余韻が覚めやらぬ状況です
このような感覚はあの第一回Dynamite!以来ですかねぇ
素晴らしい大会でしたよ ええ。


さて、GAME AND MMAさんの所でシウバのインタビューがあったので
紹介させて頂きます。  いやぁ格好良いわぁシウバ

At the moment you were down on the ground, what went though your head? 
Many things, as a matter of fact when the ref stopped the fight for the first time I was stunned because the knockdown he caught me with hit me directly in the eye, it didnt scrape, it was right on. That blow defeated me. I just thought of going on, couldn't stop, wanted to see how far I could go. 
あなたがダウンした時、何が頭をよぎりましたか? 
「色んな事だね。実を言うと彼のパンチが目を直撃したんで、最初にレフェリーが試合を中断した時は唖然としていた。かすり傷ではなく正確な打撃だった。その一発で倒れたんだ。俺は試合を続ける事だけを考え、自分がどこまでやれるか見てみたかった。」 

What made you go on? 
Overcoming myself, I think. I had to overcome myself, i managed to get up and think I could still win. I was even surprised, I overcame myself a little more. 
続けた事でどうなりましたか? 
「自分に勝ったと思う。俺は自分自身に打ち勝ち、何とか立ちあがりまだ勝てると思えた。自分でも驚いているよ、更に自分を乗り越えた事にね。」 


中村に毎晩寝る前にテープでリプレイさせて催眠療法させたいねw